21 grudnia 2010

Krótko o grywalnych rasach

Gracz prowadzący swoją postać w tworzonym przeze mnie świecie, będzie miał do wyboru kilka z zamieszkujących go ras. Możemy wcielić się w ludzi, elfów, orków, bądź krasnoludów. Mimo iż są to typowe, każdemu znane rasy, starałem się dać im nieco świeżości, a także możliwość nowego spojrzenia na nie. Każda rasa ma być znajoma dla każdego, ale także ma mieć unikatowe cechy dla tego świecie.

Przykładowo elfy wyglądają i zachowują się podobnie do tych znanych z klasycznych gier fabularnych. Są niesamowicie długowieczne, przez co cenią swoje życie bardziej niż ktokolwiek inny na świecie. Dlatego rozwinęli w swym Imperium mroczną i nie zrozumiałą dla innych nacji sztukę przechowywania i zdobywania wiedzy. Część IE zamieszkiwane jest przez ludzi, którzy przyłączyli się do państwa elfiego jeszcze w czasach pierwszego rozłamu kiedy to ludzie odeszli nie tylko od swych braci ale także od dawnej religii.

Orkowie nie są takie długowieczne i żyją zaledwie klika dekad. Prowadzą koczowniczy tryb życia i uznają własny kodeks honorowy. Mimo, iż uznawani są zewsząd za dzikusów, nie zmienia to faktu, że ceni się ich zwłaszcza w Elfim Imperium, jako tanią i skuteczną siłę militarną.

Krasnoludy po zniszczeniu swojego królestwa przez ludzi, opuścili rodzime strony i zamieszkali daleko na pustkowiach północy. Do dziś dzień odizolowani od reszty świata zamieszkują tamtejsze tereny, skrycie planując zemstę na ich katach. Co nie oznaczy, że nie można spotkać pojedynczych śmiałków podróżujących po zaludnionych prze inne rasy krainach. Dzisiaj krasnoludy nie przypominają już tych znanych z przeszłości, naukę zamienili na oręż. Nic im po swojej spuściźnie jeśli ich gatunek jest na wymarciu, dlatego teraz ich główną taktyką jest uderzyć w kogoś zanim on im zada cios.

Na koniec zostawiłem ludzi, którzy są jedną z ciekawszych propozycji dla mojego świata, gdyż nie tylko łączą cały świat w całość, ale także dzielą go. Ludzka populacja tworzy jeden większy oraz kilka mniejszych narodów. Narody te szczególnie mniejsze starają oprzeć się głównej większej frakcji, która chciała by ich widzieć jako część swego wielkiego imperium. I mimo faktu iż sami są małą siłą, razem z Imperium Elfim, Plemionami Orczymi oraz sporadyczną pomocą Krasnoludzką tworzą siłę, która jest w stanie oprzeć się wspólnemu wrogowi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz